Portfolyo: Çalışanları Fotoğraflamak

/

Çalışan insanları fotoğraflamak her zaman kayda değer eserler koymuştur ortaya. Bu kişilerin karelenmesi hem gelecek nesillere bir bölgedeki ya da bir çalışan kitlesini göstermek açısından hem de yitirilmiş meslekleri hatırlatmak açısından fotoğrafçılığın belgecilik görevini üstlenir. 

Çalışan insanları fotoğraflamak en çok fotoğrafçının özverisine bağlı olarak kaliteli bir çalışma sunabilir. Çünkü bu süreç bazen çok kolay ve kısa olur, bazen de uzun soluklu bir projeye dönüşebilir. 

Kimi fotoğrafçı insanlarla çok bir şey konuşmadan onu, bulunduğu mekânla kişiliğini özdeşleştirerek hatta tek bir kelime bile konuşmadan kareye sığdırabilir. Önce fotoğrafı çeker, sonra geçer gider. Hiç bir ses çıkarmadan bir daha o insanla bir ömür karşılaşmadan. Bazen de öyle ilerler ki bu süreç fotoğrafçı tanışır, konuşur ardından fotoğraflamaya başlar. İletişim kurulması daha yakın daha mahrem fotoğraflar sunar fotoğrafçılara.

Fotoğrafçı, çalışanları karelerken; fotoğraf karesinde belgelenecek insanların arka planına yerleştirdiği MEKÂN, kadrajdaki nesnelerden kıyafetlere kadar izleyicisine ipucu olacak şekilde içerisinde bulunduğu ZAMAN ve bu boyutlarla birlikte belki duruşundan, bakışından o insana ait anlatılacak DÜNYA çok iyi yakalandığı zaman belgeci fotoğrafçılığa daha iyi hizmet etmiş olacaktır.

***************************

İFSAK, kurulduğu günden itibaren tüm fotoğraf meraklılarının ürettiği etkili fotoğrafları, çarpıcı sergileri daha çok insana ulaştırmak için çabalamıştır. Sergiler, fotoğraf gösterileri, fotoğraf günleri, uluslararası yarışmalar bu çabaların sonuçları olarak ortaya çıkmıştır.

60. yılında İFSAK, bu çabalara bir halka daha ekliyor: Akılda kalan fotoğraflardan oluşturduğunuz güçlü portfolyolarınızı, daha çok fotoğraf meraklısına ulaştırmanız için, İFSAK Blog’un sayfalarını sizlere açıyoruz.

Yayınlanmasını istediğiniz portfolyolarınızı ifsakblog@gmail.com adresine (ziplenmiş halde) gönderebilirsiniz (Diğer koşullar için tıklayınız). Böylece fotoğraflarınız dijital olarak daha fazla fotoğraf meraklısına ulaşabilecektir.

60 yıldır olduğu gibi, bugün de Beraber Üretelim, Beraber Paylaşalım!

Abdullah Agâh ÖNCÜL 1984′de ÇORUM ‘da doğdu. 1998 yılında ortaokulda basit bir fotoğraf makinesi almasıyla fotoğraf işine bulaştı. Kendisi Yabancı Dil Öğretmenliği ve Medya-İletişim mezunudur. 2003 yılında üniversite eğitimi için gittiği Eskişehir’de, EFSAD’ la (Eskişehir Fotoğraf Sanatı Derneği) tanıştı, ilk fotoğraf eğitimini alarak çalışmalarına başladı (2003).
Çalışmalarını, fotoğraf derneklerinde, üniversitelerde ve galerilerde sundu, sergiledi. Fotoğrafla ilgili yorum ve düşüncelerinden bahsettiği ‘An’ı Naftalinlemek‘ ve yayınlanmış makalelerinden oluşan ‘FOTO-MAK-LEM’ adlı iki kitabı yayınlandı. Sinema eğitimini aldığı İFSAK (İstanbul Fotoğraf ve Sinema Amatörleri Derneği) üyesi oldu (2009). FIAP (The International Federation of Photographic Art) üyeliğine kabul edildi (2013). Meslek edindirme amaçlı özel kurumlarda temel fotoğraf seminerleri verdi.
Çektiği fotoğrafları, sadece beğendirmek için değil; ayrıca farklı insanlarla tanışmak, insanları fotoğraf çalışmaları ile alışılmış sohbetlerin dışında değişik olgularla ve değerlerle tanıştırmak için kareliyor. Her yaştan, her kesimden insanları bulundukları an’la ve ortamla kaydetmeye çalışıyor. İnsanların ve nesnelerin dünyasına dair belge nitelikli fotoğraf çalışmaları yapıyor. Sosyal bir yaşantısı olup, evli ve iki çocuk babasıdır.

Bir cevap yazın

Your email address will not be published.

Son yazılar: Fotoğraf

İyi ki Doğdun İFSAK!

İFSAK kısaltmasındaki “A”, “amatörleri” kelimesinin A’sıdır. Günlük hayatta acemice yapılan işleri, çıkan

Portfolyo: Çizebilseydim

Fotoğrafa ilk başladığım yıllarda, bütün amatörler gibi kendimi, ‘mükemmel fotoğrafın’ peşinde koşarken

Post Belgesel Fotoğraf

Belgesel Fotoğrafın Değişen Sınırları Geleneksel belgesel fotoğrafın ardılı olan post belgesel fotoğraf,