Ayın Kısa Filmi (Nisan) : İmparatorlukta Zor Bir Gün

//

Yayın ekibi olarak İFSAK Blog’da kısa film gösterimlerine de yer vermek istedik. Bu amaçla Ayın Kısa Filmi Bölümü‘nü hazırladık. Bu sayfalarda, her ay farklı bir yönetmenin bir kısa filmini bulacaksınız. 

Nisan Ayının Kısa Filmi: İmparatorlukta Zor Bir Gün

İmparatorlukta Zor Bir Gün (2018)
Kurmaca Renkli 21 dakika

Yapım: EHEMM PRODUCTION
Yazar ve Yönetmen: Sezen Kayhan
Yapımcılar: Beste Yamalıoğlu, Sezen Kayhan
Görüntü Yönetmeni: Deniz Eyüboğlu
Sanat Yönetmeni: Ali Şahin
Kurgu: Doruk Kaya
Ses Kayıt: Ömür Müldür
Işık Şefi: Özer Çalık
Kostüm Sorumlusu: Nihal Duran

Oyuncular
Cansu: Ayris Alptekin
Yönetmen: Murat Kılıç
Özgür: Sezgi Mengi
Sultan: Reyhan Özdilek
Padişah: Cem Baza

Konusu: Osmanlı İmparatorluğu ile ilgili bir televizyon dizisinde sanat asistanı olarak çalışan Cansu’nun setteki trajikomik bir günü.

Ödüller / Seçkiler

  • 2. Bornova Belediyesi Kısa Film Yarışması, Üçüncülük Ödülü. 2018
  • 5. Uşak Kanatlı Denizatı Kısa Film Festivali, Ulusal Kısa Film Yarışması, (Ayris Alptekin) En İyi Kadın Oyuncu Ödülü. 2018
  • 15. Hisar Kısa Film Seçkisi. 2019
  • 1. Çukurova Üniversitesi Adana KısaFest, Kurmaca Dalı, Üçüncülük Ödülü. 2019
  • 10. Lions Kısa Film Yarışması, (Ali Şahin) En İyi Sanat Yönetmeni Ödülü. 2019
  • 10. Lions Kısa Film Yarışması, (Ayris Alptekin) En İyi Kadın Oyuncu Ödülü. 2019
  • 25. İFSAK Kısa Film Festivali, 39. Kısa Film ve Belgesel Yarışması, Kurmaca Dalı, Üçüncülük Ödülü. 2019
  • London Worldwide Comedy Short Film Festival, Onursal Mansiyon. 2019
  • 2. Truva Atı Kısa Film Festivali, Gösterim Seçkisi. 2018
  • 6. Boğaziçi Film Festivali, Ulusal Kurmaca Film Yarışması, Finalist. 2018
  • 19. İzmir Kısa Film Festivali, Ulusal Yarışma, Kurmaca Dalı, Finalist. 2018
  • 18. Kısa-Ca Uluslararası Öğrenci Filmleri Festivali, Ulusal Yarışma, Kurmaca Dalı, Finalist. 2018
  • 29. İstanbul Kısa Film Festivali, Kurmaca Dalı, Finalist. 2018
  • 1. Aladağ Doğa ve Sanat Festivali, Kısa Film Yarışması, Finalist. 2018
  • 6. Antakya Altın Defne Film Festivali, Kurmaca Dalı, Finalist. 2018
  • 2. AFSAD Kısa Film Yarışması, Kurmaca Dalı, Gösterim Seçkisi. 2018
  • 68. Berlin Film Festivali, Avrupa Film Pazarı, Türkiye Standı, Kısa Film Seçkisi. 2018
  • 71. Cannes Film Festival, Avrupa Film Pazarı, Türkiye Standı, Kısa Film Seçkisi. 2018
  • 7. Farklı Perspektifler Kısa Film Festivali, Mor Portreler Bölümü, Gösterim Seçkisi. 2019
  • 17. Filmmor Gezici Kadın Filmleri Festivali, Kendine Ait Bir Cüzdan Bölümü, Gösterim Seçkisi. 2019
  • 41. Clermont Ferrand Kısa Film Festivali, Film Market, Türkiye’den Kısalar, Hazarfen Film Galeri Seçkisi. 2019
  • 9. Okan Üniversitesi, Kısa Film Festivali, Kurmaca Dalı, Finalist. 2019
  • 14. İşçi Filmleri Festivali, Gösterim Seçkisi. 2019
  • 1. Directed By Women Turkey, Ulusal Yarışma, Finalist. 2019
  • 8. Zeugma Film Festivali, Hisar Kısa Film Seçkisi, Gösterim Seçkisi. 2019
  • 40. Cinemed Uluslararası Akdeniz Filmleri Festivali, Finalist. 2018
  • 12. Portland Oregon Kadın Filmleri Festivali, Finalist. 2019
  • 15. IAWRT Asya Kadın Filmleri Festivali, Gösterim Seçkisi 2019
  • Portland Komedi Filmleri Festivali, Finalist. 2019
  • 1. Kobane Uluslararası Film Festivali, Gösterim Seçkisi. 2018
  • Porto Femme Uluslararası Film Festivali, Finalist. 2019
  • FICMARC – Caribbean Sea International Film Festival, Finalist. 2019
  • Çin Uluslararası Kısa Film Festivali, Gösterim Seçkisi. 2019
  • World Film Fair Los Angeles, Finalist. 2019
  • WOW Uluslararası Film Festivali, Finalist. 2019
  • 11th International Inter University Kısa Film Festivali, Gösterim Seçkisi. 2019
  • Georgia Kısa Film Festivali. 2019
  • Worldwide Women’s Film Festival, Finalist. 2019
  • Moscow Shorts, Finalist. 2019
  • Universal Film Festival, Finalist. 2019
  • Inshort Film Festival, Finalist. 2019
  • Orient Express Filmtage Bern, Gösterim Seçkisi. 2020

Sezen Kayhan’ın “İmparatorlukta Zor Bir Gün” Kısa Filmi hakkında yazısı :

İmparatorlukta Zor Bir Gün’ün senaryosunu bir dizi setinde kaleme almıştım. Çok yoğun çalıştığımız bir Osmanlı dönem dizisi setiydi. Zor çalışma koşullarının yanında bir kısmı filmde de anlatılan ayrımcılık, emek sömürüsü, mobbing gibi pek çok zorlukla mücadele ediyorduk. Senaryoyu çekmek amacıyla değil, daha çok durumla dalga geçmek ve o anda kendimi iyi hissetmek amacıyla yazmıştım. Osmanlı dizilerinde imparatorlar üzerinden anlatılan hegemonik erkekliğin setlerde de aynı şekilde devam ettiğini düşünüyorum. Kadın ya da erkek farketmeksizin o dünyada varolabilmek için o eril dili ve sistemi benimsemeniz gerekiyor. Ben de kendimce bu sağlıksız kültürel devamlılığı kara mizah ile anlattım. Ama yazdıktan sonra o senaryo rafa kalktı. Aradan yıllar geçti,İstanbul Film Festivali’nde bir sohbet sırasında yapımcımız BesteYamalıoğlu ile “neden bu senaryoyu çekmiyoruz” diye konuştuk ve çalışmalara başladık. Bir Osmanlı dönem dizisi setinde geçmesi ve set içinde set anlatı yapısı nedeniyle bütçemiz bir kısa filme göre yüksekti. Bu nedenle pek çok yerden kaynak aradık. Bu süreç iki yıla yayıldı. Sete girmek için gerekli bütçeyi sağlayınca cast çalışmalarına başladık. Ayris Alptekin, Murat Kılıç, Aykut Sezgi Mengi, Reyhan Özdilek ve Cem Baza ekibe dahil oldular. Okuma provaları sırasında hepimizin çok benzer tecrübeler yaşadığını gördük. Senaryoda birlikte değişiklikler yaptık. Sanat yönetmenimiz Ali Şahin ve kostüm sorumlumuz Nihal Duran İstanbul’daki farklı depolardan dekor için kumaşlar ve hazır kostümler temin ettiler. Daha sonra görüntü yönetmenimiz Deniz Eyüboğlu, ışık şefimiz Özer Çalık ve ses teknisyenimiz Ömür Müldür ile mekan ziyaretleri yaptık. Çekimlerimizi Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa Kampüsü’nde Fatih Sultan Mehmet’in Otağ-ı Hümayunu’nda gerçekleştirdik. Üniversite kampüsündeki tarihi bir yapı olması nedeniyle izin süreci biraz uzundu. Çekimlerimiz ise dört gün sürdü. Kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarını düzenlediğimiz bir kitlesel fonlama kampanyası sayesinde tamamlayabildik. Kurgucumuz Doruk Kaya ile iki hafta kadar çalıştık. Daha sonra Cenk Erol ile renk ve Yalın Özgencil ile ses tasarımı yaptık. Filmi yapmaya karar verdiğimiz andan tamamlanmasına kadar olan süreç dört yılı buldu. Bu süreçle ekiple ve oyuncularla olan paylaşımlarımız filmde ele alınan konuların sektörde ne kadar yaygın olduğunu bir kez daha gösterdi. Yaşananlarla yüzleşmek, tartışmak ve mizahını yapabilmek hepimize iyi geldi.

Sezen Kayhan hakkında;

1986 yılında Ankara’da doğdu. Bilkent Üniversitesi Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü’nde lisans, Bahçeşehir Üniversitesi Sinema-TV Bölümü’nde yüksek lisans, Antwerp Üniversitesi ve Koç Üniversitesi Film Çalışmaları ve Görsel Kültür Ortak Doktora programında doktora eğitimini tamamladı. Türkiye, İtalya, Almanya ve Amerika’da çeşitli film ve belgesellerde sanat, prodüksiyon ve reji departmanlarında çalıştı. Kısa filmleri Erik Zamanı (2012), Elene (2016) ve İmparatorlukta Zor Bir Gün (2018) Tribeca, BFI Londra, Palm Springs, Montreal World, Sofya, Altın Portakal ve Altın Koza Film Festivalleri dahil olmak üzere pek çok ulusal ve uluslararası festivali dolaştı ve ödüller aldı. Johannes Gutenberg Üniversitesi Film Çalışmaları bölümünde öğretim görevlisidir.  “Mor Menekşeli Kadınlar” isimli ilk uzun metraj belgeseli üzerinde çalışmaktadır.

Filmografi

  • İnadına Yaşamak – 2013 …. Sanat Ekibi (TV Dizisi)
  • Tozlu Yollar – 2013 …. Sanat Asistanı (TV Dizisi)
  • Kötü Yol – 2012 …. Yardımcı Sanat Yönetmeni (TV Dizisi)
  • Fetih 1453 – 2012 …. Sanat Asistanı (Uzun Kurmaca)
  • Yamak Ahmet 2. Sezon – 2012 …. Sanat Asistanı (TV Dizisi)
  • Yamak Ahmet 1. Sezon – 2011 …. Sanat Asistanı (TV Dizisi)
  • Şantaj – 2010 …. Yapım Ekibi (Uzun Kurmaca)
  • Trust – 2010 …. Yapım Asistanı (Uzun Kurmaca)
  • Conan The Barbarian – 2010 …. Yapım Asistanı (Uzun Kurmaca)
  • Cehennem Melekleri – 2010 …. Yapım Asistanı (Uzun Kurmaca)
  • Brooklyn’s Finest – 2009 …. Yapım Asistanı (Uzun Kurmaca)

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

Son yazılar: Ayın Kısa Filmi