Portfolyo: Ayla Güvenç İmir

//

Fotoğraf her zaman ilgimi çeken bir alandı. Fotoğrafa olan yaklaşımım basit olanın güzel olduğu”na inanışımdan beslenir. Her zaman sanatın sokakta varolduğuna inanmışımdır..

AFSADda fotoğrafçılık eğitimlerimi alırken Çağdaş Sokak Fotoğrafçılığı atölyesi ilgimi çekti. Bu arayış kısa bir süre sonra benim için bir yaşam tarzına dönüştü..Her tür fotoğrafın altyapısının aslında sokaklar olduğunu keşfettim.. Sokaklardaki sürprizleri, köşeyi döndüğünüzde ortaya çıkacakları, heyecanı ve sokaklardaki dinamizmi seviyorum. Sokaklar insana dair herşeyi barındırır özetle.. Ankara yaşadığım şehir.. Sokak fotoğrafını keşfettikçe, şehrimle aramdaki görsel bağ kuvvetlenmiş günlük sahnelerin peşine düşmeye başlamıştım. Bu duygu beni, şehrimin kimi zaman derinliklerine ve karmaşasına; kimi zaman sadeliğine doğru çekiyordu. Yıllar önce bir film izlemiştim; filmin adı “Olağan Şüpheliler” idi. Filmde olağan karakterlerin nasıl olağandışı olabileceğini gördüm ve filmin karakterlerinin görüntüleri çok etkileyiciydi.. Hem sıradan hem sıradışıydı..  Bu film gibi, olağan portrelerin  arkasında sıra dışı portreler ve sahneler arıyorum.. Ayrıca kompozisyondaki birden çok hareketi, mini öyküleri, aksiyonları çok seviyorum. Sokağa baktığımda bazen şiirsel bir etki, bazen sinemasal bir etki, bazen de resimsel bir etki görüyorum, Bu sebepten sinema, şiir, resim gibi disiplinlerle beslenmeye gayret ediyorum. Zihnimizi bilinçli bir şekilde beslediğine inanıyorum..

  Sokak fotoğrafçılığını keşfederken usta sokak fotoğrafçılarını da keşfettim.. Josef Koudelka’nın kullandığı metaforlar beni etkiliyor ve soru sorduran fotoğrafları var.. Gizem, yaşamın her alanında olduğu gibi, fotoğrafta da etkiliyor insanı.. Soru sorduruyor, açık uçlu oluyor, yorumlanabiliyor.. Pinkhassov’un olağan halleri gerçeküstü yorumlayışına hayranım…Mark Kohen’in yıllardır küçük bir şehirde yaşamasına rağmen, üretkenliğine ve kendini tekrar etmemesine şaşırarak hayranlık duyuyorum.. Harry Gruyaert’in renkleri müthiş…Alex Webb’in karelerindeki öyküler harika.. Trent Parke’nin Sonsuza dek ışığı kovalayacağım sözü, fotoğraflarının özeti gibi, müthiş..Daido Moriyama’nın ve Jacob Au Sobol’un cesur kareleri beni büyülüyor..

   Sokak fotoğrafçılığını keşfettikçe ne yapmak istediğimi de keşfetmeye başladım.. Farklı hikayeleri tek bir çerçevede birleştirmek, kendimi çerçevelere dahil etmek . Bu beni çok etkileyen bir durum. Sokaklar  doğal akışında kendi kurgusunu kendi kuruyor, doğaçlama bir melodi gibidir.. Arif Aşçı’nın dediği gibi,         “Hayatın kurgulayacağı kareleri, sabırla bekliyorum”..

*******************

İFSAK, kurulduğu günden itibaren tüm fotoğraf meraklılarının ürettiği etkili fotoğrafları, çarpıcı sergileri daha çok insana ulaştırmak için çabalamıştır. Sergiler, fotoğraf gösterileri, fotoğraf günleri, uluslararası yarışmalar bu çabaların sonuçları olarak ortaya çıkmıştır.

60. yılında İFSAK, bu çabalara bir halka daha ekliyor: Akılda kalan fotoğraflardan oluşturduğunuz güçlü portfolyolarınızı, daha çok fotoğraf meraklısına ulaştırmanız için, İFSAK Blog’un sayfalarını sizlere açıyoruz.

Yayınlanmasını istediğiniz portfolyolarınızı (ziplenmiş halde) ifsakblog@gmail.com adresine gönderebilirsiniz (diğer koşullar için tıklayınız). Böylece fotoğraflarınız dijital olarak daha fazla fotoğraf meraklısına ulaşabilecektir.

60 yıldır olduğu gibi, bugün de Beraber Üretelim, Beraber Paylaşalım!

*******************

Ayla Güvenç İmir hakkında:

Bremerhaven doğumluyum.1995 yılında Gazi Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Gazetecilik .bölümünden mezun oldum.TRT’de ve çeşitli basın kuruluşunda çalıştıktan sonra eğitmenlik kısmına geçtim. Ankara’da yaşamakta ve Gazetecilik öğretmenliği yapmaktayım.Temel fotoğraf Eğitimleri, Basın Fotoğrafçılığı, Dergi tasarımı üzerine dersler vermekteyim.AFSAD Çağdaş Sokak Fotoğrafçılığı Atölyesi ile tanıştım ve sokaklar benim için tutku oldu.

London Street Photography Festıval 2019/2020,Urban Street Photography Festıval 2020/2021 yarışmalarında finalist oldum. Women in Street Turkey (Womeninstreettr) kurucu üyesiyim.

1 Yorum

  1. Bravo, Sayın İmir ! Çalışmanız çok başarılı bir az ile çokun anlatımı.

Bir cevap yazın

Your email address will not be published.

Son yazılar: Fotoğraf

Bir Mal Meydanı Hikayesi

Kars “Erken gitmen lazım” dedi. Otelin sorumlusu olarak her işe bakan genç adamın cevabı çok kısaydı.

Hayata Saygı Duymak

Çevre meselesi üzerine yediden yetmişi herkesin bir düşüncesi ve duruşu var. En temelde, yerlere çöp atmamak,

Bir Fotoğraftan

Yolda; Tek Başına İnce uzun, dört şeritli kısa, az kullanılmış patika ya da keskin virajlarla hepimiz

Amaç yolculuktur

(The Journey is Destination); Dan Eldon Fotoğrafçıların yaşam öykülerine ilişkin filmlere çok sık rastlanmıyor. “Bang Bang

Bir Fotoğraftan

Bunu Daha Önce de Yaşamıştık Bir daha, bir daha… Doymak bilmez ruhlarımız her gün aynı yollardan

Türkiye Fotoğraf Dünyası /4

(Önceki yazıya BURADAN ulaşabilirsiniz.) Hedefe konan sanatçılar için Devlet cephesinde bu gelişmeler olurken, Erdoğan karşı kutupta

Burası İstanbul Olmalı

İstanbul fotoğraflarının klişeleri vardır. Kubbeler, minareler, cami siluetleri, martılar, seyyar satıcılar, kediler, köpekler, varoşlar, çocuklar, Galata

Düşünmenin Kısır Döngüsü

Fotoğrafçı hangi teknik üstünlüğe sahip olursa olsun yaratıcılığını kurgulaması ve ortaya çıkarması düşünme yeteneğinin sınırsızlığına bağlıdır.

Türkiye Fotoğraf Dünyası /3

(Önceki yazıya BURADAN ulaşabilirsiniz.) İDGSA’da Fotoğraf Bölümü Fotoğraf bölümü 1978’de resmen açılmış ve Türkiye’nin ilk akademik