Portfolyo: Mehmet Ali Saraç / Kilyos Günlükleri

/

Kedi, köpek, kuş -çoğunlukla karga- tavuk, horoz, balık, denizanası, kertenkele, ağaç, ot, çiçek, çimen… Yaşadığım yerde evden dışarı çıktığımda, insanların dışında bu dünyaya ait diğer canlılar ile yolum sıkça kesişiyor. 

Onlar da bizler gibi belli bir süre, bu gezegende vakit geçiriyorlar; vadelerini dolduruyorlar. Hepsinin bir görevi ve kendilerine ait bilinçleri var. Mesela; insanlar tünel kazmayı küçük kara memelilerinden öğrenmiştir. 

İlk zamanlarda ağaç tepelerine yuva yapmayı, daha sonra ise dünyayı keşfetmeyi, farklı coğrafyaların, kıtaların olduğunu kuşlardan öğrenmiştir homo sapiens. Komutanlar savaşlarda, kurtların avlanma taktiklerini kullanmışlardır. Masallarda, hatta kutsal kitaplarda karıncalardan sıkça övgüyle bahsedilir.

Bitkiler ise bambaşka bir varoluştur. Çiçeklere aşk, ağaçlara ölümsüzlük ve ağaçlarda açan çiçeklere fânilik sembolleri yüklenmiştir. Bitkilerin, evrenin başlangıcından itibaren yaşama birçok faydası olmuştur. İleri aşamada, tarımın keşfedilmesi sonucunda yerleşik düzene geçilmiştir. 

İnsan var olduğundan itibaren diğer canlılardan devamlı yeni bilgiler öğrenmiş ve onların davranışlarını kopya etmiştir.

Hayvanlar, ölümü ve başlarına neyin geleceğini bilmeden yaşarlar; geçmişte olanları da bilmezler. Sadece yaşarlar. Bitkiler ise her türlü olumsuz iklim, hava ve arazi şartlarına karşı hayata küsmeden direnişlerini sürdürürler. 

Yaşadığım çevremde bu canlıları gözlemleyip fotoğraflarını çekerken çok şey öğrendim. Yakın çevremi düzenli bir biçimde fotoğraflayarak sürdürdüğüm Kilyos Günlükleri projem, bu canlıların evrendeki kıymetine ve bilgeliğine dair bir saygı duruşudur.

*******************

İFSAK, kurulduğu günden itibaren tüm fotoğraf meraklılarının ürettiği etkili fotoğrafları, çarpıcı sergileri daha çok insana ulaştırmak için çabalamıştır. Sergiler, fotoğraf gösterileri, fotoğraf günleri, uluslararası yarışmalar bu çabaların sonuçları olarak ortaya çıkmıştır.

60. yılında İFSAK, bu çabalara bir halka daha ekliyor: Akılda kalan fotoğraflardan oluşturduğunuz güçlü portfolyolarınızı, daha çok fotoğraf meraklısına ulaştırmanız için, İFSAK Blog’un sayfalarını sizlere açıyoruz.

Yayınlanmasını istediğiniz portfolyolarınızı (ziplenmiş halde) ifsakblog@gmail.com adresine gönderebilirsiniz (diğer koşullar için tıklayınız). Böylece fotoğraflarınız dijital olarak daha fazla fotoğraf meraklısına ulaşabilecektir.

60 yıldır olduğu gibi, bugün de Beraber Üretelim, Beraber Paylaşalım!

*******************

Mehmet Ali Saraç hakkında;

1981 yılında İstanbul’da dünyaya geldim. 2004 yılında Merih Akoğul‘un asistanı olarak fotoğrafa başladım. Daha sonralarda farklı stüdyolarda reklam fotoğrafçıları ile çalışmalarıma devam ettim. Halen Merih Akoğul ve Emre Başak‘a asistanlık yapıyor, serbest olarak da reklam sektöründe çalışıyorum. 

Doğup büyüdüğüm ve halen oturduğum Kilyos’ta, 2015 yılından bu yana kendime ait çevreyi, insan, hayvan ve bitkiler üzerinden bir kitap ve sergi projesine dönüştürmek üzere renkli ve siyah beyaz olarak fotoğraflıyorum. 

1 Yorum

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

Son yazılar: Fotoğraf

Bosphor-Bosphor

İstanbul’da fotoğraf çekmenin kendine mahsus bir zorluğu var. İlgi çekici imajların yoğunluğu öyle bir raddeye ulaşıyor…

Gerçekliğin Olağanüstü Cazibesi

Bu yazı, İFSAK Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Grubu’ndan Ahu İncekaralar  https://instagram.com/ahuincekaralar  tarafından yayına hazırlanmıştır. . . .…

Foto Patinaj

Daha ziyade motorlu araçların çamurda, buzda, kumda veya benzer zorlu zeminlerde lastiklerinin (tekerleklerinin) hareketine rağmen ilerleyememesi,…

Doğal Seçim…

Uzun zamandır özünde “fotoğraf” olan yazı klavyeden akmıyor. Ancak fotoğraf kullanarak fotoğrafın etrafında döndüğümüz yazılar sunmakla…

Yapay Zeka

Görsellerde yapay zekan kullanımının tartışmaya açılması büyük ölçüde 2023 yılı Sony World Photo Organisation – ki…

Beatrice’den Gelen Mektup

Bu yazı, İFSAK Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Grubu’ndan Özlem Dikeçligil  https://www.instagram.com/ozlem_dikecligil/  tarafından yazının sonunda künyesi verilen kitapların esiniyle…