Sinemacılar İçin NFT Sektörü

/

Bu yazımda geleceğin dizi ve film platformu olarak gördüğüm NFT sektöründen bahsetmek istiyorum.

Yakın zamanda Necati KOCABAY bir dakikası yüz yirmi fotoğraftan oluşan toplam üç buçuk dakika süren bir NFT kısa filmi yaptı.

NFT ; Nitelikli Fikri Tapu, ya da İngilizcedeki popüler ismiyle non-fungible token, dijital bir varlığın benzersiz olduğunu ve bu nedenle birbirinin yerine geçemeyeceğini onaylayan, blok zinciri adı verilen bir dijital defterde depolanan veri birimidir

NFT sektörünün teknik ve satış kısmına girmek istemiyorum. İnternet üzerinden veya uzmanlarından öğrenerek hayalinizdeki ürünleri, eserleri bu alanda sunma imkanına sahipsiniz.

Her konuda o dönemin teknolojisine göre alıştığımız bir hayat tarzı var. Günümüzdeki 3d teknolojiler imax teknolojileri gibi. NFT de geleceğin teknolojisi olarak bize göz kırpıyor, ne kadar uzağında kalırsak ileride gelişmekte olan teknolojiden geri kalacağız, yakalayamayacağız.

Film yapımında ve dağıtımında yapımcıları destekleyen kişiler ve kurumlar ortaya çıkmaya başladı bile. Engin Altan Düzyatan’ın da ortağı olduğu ‘WideAngle’ adlı proje bunlardan biri. Elinde projesi olan ile sinema dünyasında yatırım yapmak isteyenleri NFT dünyasında buluşturuyor.

Yapılan açıklamalara göre Netflix, Decentraland Metaverse’e giriş yaptı. Decentraland kullanıcıları artık Netflix’in yeni aksiyon filmi ‘The Gray Man’ sahnelerini Metaverse’te yaşayabilecektir. Şirketin amacı, Ryan Gosling ve Chris Evans’ın yeni aksiyon filmi The Gray Man’in tanıtımını yapmaktır. Ayrıca bir markanın hayranlarıyla sanal olarak bağlantı kurabileceği yeni etkileşimli yolları keşfetmek birinci öncelikleridir. 

Kripto borsası Coinbase kısa süre önce NFT’leri içeren üç bölümlü bir film yapma planlarını açıkladı. Daha doğrusu, film de kullanılan NFT’ler, Bored Ape, Mutant Apes ve ApeCoin’in söz ettiği Bored Ape Yacht Club (BAYC) marka şemsiyesi altına girenler olacak.

Filmin adı  Degen Üçlemesi Coinbase, son derece etkili BAYC markasının yardımıyla, kripto topluluğuna bir milyar insan getirmeyi umduğu etkili ve ilgi çekici unsurlara sahip. Coinbase’in eğlence kolu projenin üretiminden sorumlu olurken, BAYC NFT topluluğu onun kitle fonlamasından sorumlu olacak.

Sanat dünyasında sonsuz yaratıcılık ortamı ve bunun sanatçıya maddi olarak külfetinin az olduğu bir ortam oluşmaktadır. Blokzincir teknolojisi daha adil ve merkeziyetsiz bir sistem. Ayrıca güvenlik anlamında da yapısı itibariyle kulağınızın daha emin olacağı bir alan sunuyor. Bu da NFT teknolojisini diğer platformlardan ayıran bir şey.

Yönetmenlerin festivallere katılmak için NFT teknolojisini kullanması, prosedürlerin azalması ve işlerinin kolaylaşması da demektir. Filmlerin Uluslararası ortama taşınması açısından daha zahmetsizdir.

Film sektöründe de NFT koleksiyonerlerine satış yapılması gibi yeni gelir kaynakları oluşacaktır.

İnsanlar sevdikleri filmleri internet üzerinden bulup izlemekte bundan dolayı koleksiyonerlik yok sayılır ancak NFT bir sanat ürünü olarak da görülebileceği için, alıp satma ve bundan hem alıcının hem de sanatçının gelir elde etmesi mümkün olabileceğinden daha cazip gelecektir.

Sanatçıların da NFT konusunda her alanda birbirini desteklediği bir ortam. Bunu çok önemli buluyorum.

Şu an bir tane film duydum yapılmış olan. Eğer sanatçılar bu işe sıcak bakar ve yaratıcılıklarını bu alana kaydırırlarsa, yapılan filmler için yeterli tanıtımlar yapılırsa, film takipçileri bu sektöre yönlendirilirse kısa zamanda daha yoğun ve güzel işler yapılır.

Düşünsenize bir izleyici olarak gidip Paris te film izlesem, prömiyeri çıktığında o an ben de orada olsam, yurtdışındaki bir festivali başladığı an kaçırmadan izlesem fena mı olur. Bütün bunlar bile insanı heyecanlandıran gelişmeler.

2026 yılında şu anki internet kullanıcısının %25’inin metaverse ortamında takılacağı ön görülüyor. Bu kitlenin artık sinema filmlerini NFT olarak satın alıp meta ortamlarda izleyeceği aşikâr. Peki film ve sinema dünyası bu değişime hazır mı? Asıl cevaplandırmamız gereken sorun bu.

2008 fotoğrafa ilk giriş yıllarımdı. Profesyonel anlamda ise 2010-2011 döneminde İFSAK'ta eğitim alarak başlamış oldum. İlk sergim eğitim sonrası projemiz olan sorumluluğunu Hakan Yaşar'ın yürüttüğü "Din" idi. İlerleyen dönemde İFSAK eğitmen yardımcısı olarak görev aldım. Bir süre ara vermekle birlikte tekrar yeni yönetimle birlikte İFSAK üyesi ve Seminerler birimine yardımcılık görevime geri döndüm. Çeşitli projelerde danışman yardımcısı (Normal Grup Fotoğraf Sergisi) olarak görev aldım ve fotoğraflarımla katıldım (Zincirleme Fotoğraf Sergisi). Şu an ise Temel Fotoğraf atölyesi 242. dönem danışman yardımcısıyım. İFSAK 55. Yıl kitabında, çeşitli fotoğraf dergilerinde fotoğraflarım yer aldı. Ayrıca İFSAK Sinema Biriminde de görev almaktayım. 26. İFSAK Ulusal Kısa Film Festivalini düzenledik. Bireysel Belgesel Fotoğraf çalışmalarıma devam etmekteyim.

Bir cevap yazın

Your email address will not be published.

Son yazılar: Sinema

Persona Üzerine Bir Okuma

Bu yazı, İFSAK Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Grubu‘ndan Tülin Safi tarafından hazırlanmıştır. *********** “Bütün dünya bir sahnedir…”

Değerlerin Ardından

Ardında Ne Vardı? Geleceğe bir şeyler bırakmak insan hayatında özel ve önemli bir durum. Sizden bir

Zavallı (Oiktos) – İnceleme

Zavallı filminin ismine bir ekleme yapmak istiyorum. ‘’Zavallı mı?” Dramatik yapısından görsel anlatısına kadar kullanılan her